onsdag 13. januar 2010

Hegemoni

Jeg har lært litt i dag! Blant annet hegemoni, som er den dominansen grupper har over andre grupper... Media driver en form for hegemoni, og journalister er i eliteklassen i samfunnet! Og så har jeg lært at TV2 sin konsesjon gikk ut ved juletider, TV2 er nemlig en komersielle allmennkringkaster som for å bære denne tittelen har forpliktet seg til å sende så så mye barneTV, nyheter og selvprodusert stoff... osv. I allefall så forhandler TV2 i disse dager med staten om fornyet konsesjon!

Og virkelig trasig var det å lære at når seertallene i Norge beregnes, så er det ut fra sendere som er plassert ut i norske hjem, og tallet sendere er 1000!!!!! Her kan altså feilmarginene være dramatiske!

Jeg har også lest om skandelens markedsplass, og jeg kunne aldri blitt statsråd! Har alt for mange svin på skogen.... Tenk for en heksejakt det ville blitt! Våre rikspolitikere må være noen plettfrie, moralske og særdeles orntlige folk, tenk på dere. Bare det å ikke betale TV-lisens er en voldsom brøler hvis du innehar verv og befinner deg i offentlighetens søkelys... Stakkars stakkars statsråd lakselus, sier jeg bare!

God natta!

1 kommentar:

  1. Interessant! Dette om å kunne bli statsråd med et plettfritt rulleblad! Er det derfor politikere er blitt verdensmestere i å lyve og pakke sannhetene i silkepapir, så lenge det går.

    Hva med journalister? Må de være plettfrie?
    Lakselus damen har jeg ingen medlidenhet med på grunnlaget hun hetses! Ap- konspirasjonen må bli brettet ut enda mer framtidig. Det er et forferdelig VELDE vi må til livs!

    SvarSlett