mandag 4. januar 2010

Livet er finfint!

I dag fikk jeg sove lenge.... lenge! Storesøster sto opp med lillesøster og mamma fikk luksussove helt til hun sto opp av seg selv! En nydelig start på dagen altså! Etter en god frokost dro vi ut i det vintervakre snødekte Bodø! Det var kaldt i dag, men åhhh så nydelig! Gleder oss vilt til sola kommer tilbake nå!

Vi dro til Glasshuset for å shoppe bort gavekortene vi fikk til jul... Er ikke daglig at jeg faktisk synes det er skikkelig gøy å shoppe, men i dag var det det! Fant meg noen lekre støvletter til halv pris, nye puter og litt dill og dall til vår nye blå interiørstil, som skal på plass når jula er ryddet ut! Vi har ikke lyst å rydde den bort helt ennå, ble veldig koselig her med litt farge...

Men gavekortet fra Hennes og Mauritz det ble ikke brukt... Kom inn der og så på de samme klærne som jeg alltid ser på, og fant ut at jeg trenger nok litt assistanse om jeg skal klare å endre litt stil... Jeg må virkelig slutte å bare være svart hele tiden. Så nå har jeg avtalt med lille Beth at hun skal hjelpe meg å shoppe i morgen, og så skal jeg hjelpe henne å bli blond!!! (Jeg synes hun er nydelig som brunette, og synes at det er driiiitskummelt å skal blondere henne, men hun insisterer, så da har jeg lite jeg skulle ha sagt!)

Vel hjemme igjen lagde vi tomatsuppe fra Guerra og hjemmelagde hvitløksbrød (som minner meg om at jeg må bake brød nå, siden det er første skoledag for storfrøkena og da må man lage matpakke...) Mens jeg satt og spiste, så kom jeg plutselig til å tenke på hvor utrolig bra alt er! Barna mine, livet mitt, gode venner har jeg fått, jeg har nok å tenke på, nok å gjøre og har sånn passelig høyt stressnivå sånn at jeg ikke kjeder meg! Jeg kunne ikke hatt det bedre...

Og derfor så bestemte jeg meg for at det manneprosjektet som jeg har tenkt litt på i det siste, sikkert fordi jeg har hatt så mye fritid, det skal islegges! Jeg har sendt ut en bestilling til universet, og nå skal jeg bare vente på at han ramler ned i fanget på meg! Og siden neste år blir rimelig travelt, så er det helt greit om han ikke ramler inn i livet mitt før til sommeren...

Akkurat da jeg var ferdig med å sitte å fundere over at ting ikke kan bli bedre så tikket det inn en koselig melding fra statens lånekasse om at nå raser det inn masse penger på kontoen. Så koselig... :) Da skal jeg hente pakke på posten i morgen, som er et viktig ledd i min kommende forfatterkarriere... hihi!

Har vært og trent i dag (sammen med søte Caroline), en skikkelig hard økt på spinningsykkel og det fortjente den sukkerglasserte kroppen min. I går startet jeg sukkeravrusning etter en heftig søt jul!

Det blir godt å få ungene i rutiner igjen, straks er begge i seng og jeg skal bare ha en sånn koselig dilledall kveld. I morgen kveld tenker jeg å begynne å lese pensum igjen. Har forstatt en uke igjen av ferien og dagene skal brukes til å slappe av, trene og lese litt!

Ellers melder mamma at en dame har ringt og meldt sin interesse for huset mitt i Lofoten... Og jeg vil selge, men jeg vet ikke om det er så lurt å gjøre det nå. Kanskje til sommeren! Ser at huset Linn og Børge bodde i på Gravdal selges for 1,4 millioner... Får de solgt det huset for den prisen, så skal jeg også ha 1, 4!!!! Da selger jeg på dagen... :)

Ble sånn kjedelig bloggepjatt i dag... men jeg er så glad! Livet er herlig! Nå skal jeg bake brød!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar