torsdag 21. januar 2010

Legevakt, samboer, sol og avskiling!

I går gikk det nesten galt her! Hadde besøk av en liten sjarmerende gutt som fikk et noe ublidt møte med veggen... I løpet av to sekunder så hadde han fått en kul på størrelse med en halv mandarin, men den mørkeblåe fargen lignet på alt annet enn en mandarin! Aldri før har jeg sett en sånn diger skremmende utvekst i hodet på et lite guttebarn på 2 år, og gutt og mamma ble kommandert inn i bilen og jeg kjørte dem på legevakta i hyrten og styrten... Helt ærlig så fikk jeg sånne skrekkscenariobilder i hodet mitt, og fryktet at kulen skulle sprekke! Selvsagt så var det en hysterisk reaksjon, og ingen grunn til panikk, men jeg mener nå at det er bedre å være føre var, enn etter snar.... Gutten lider ingen nød, og var helt fin i dag! At jeg hadde på meg nattbuksa er jo en annen litt vittig detalj, det oppdaget jeg faktisk ikke før jeg var nede i byen inne på legevakta... Så nå kan jeg faktisk skryte av at jeg har vært på byen i nattbuksa! :)

Ellers leker Caroline og jeg med tanken på å bli samboere til våren/sommeren... For den prisen vi betaler for disse to små leilighetene våre, så tror jeg nok vi kan finne et riktig flott hus! Å for en befrielse og for et enkelt liv vi kan få... Med mulighet for å komme oss ut av huset når vi ønsker, også etter klokken åtte! Da får vi mulighet til å date titt og ofte! :)

Ellers prøver jeg å lese litt.... Det går ikke så bra, for jeg er ikke i noe lesemodus. Tankene bare flyr avgårde og dreier seg om alt annet enn Medievitenskap. Disse tankene kan dreie seg om at jeg kanskje burde ha vasket toalettet, at jeg burde finne meg sommerjobb, at jeg gleder meg til å høre på Mats Gilbert når han kommer og skal være gjesteforelser, at det blir spennende med Katastrofeøvelse i april og at jeg egentlig skulle ha betalt regninger osv....

Fikk forresten et skikkelig drittbrev i posten idag fra Statens vegvesen. Der sto det at skiltene på bilen min skulle inndraes, fordi jeg ikke har hatt gyldig ansvarsforsikring på bilen siden 16. desember.... Kjente at jeg ble svett, irritabel og enda mere ukonsentrert. Ringte forsikringsselskapet som fortalte at det var en feil, at regninger var betalt og at dette var noe som kunne hende i forbindelse med overtakelse fra en eier til en annen! M.a.o noen har ikke gjort jobben sin, og sånne brev skulle vært forbudt!

Hadde forøvrig en koselig liten opplevelse også tidligere i dag. I utgangspunktet ikke så veldig koselig... Skulle kjøre barnet i barnehage før jeg skulle kjøre meg selv på trening i morrest, og så hørte jeg de frykteligste ulyder i det begynnte å kjøre... Ganske ubehagelig, og du ser for deg det verste... pengene dine får vinger og forvinner bort i horisonten et sted. Du ser dem aldri igjen... Bil er kostbart, det har jeg erfart. Forden min har ikke kostet så mye enda, men jeg så for meg at nå var den tiden forbi. Måtte stoppe for å se om det var noe galt med dekkene, det var det ikke. Bøyde meg ned for å se under bilen, og fant fort ut at motordekslet var ramlet av på den ene siden... Ikke det verste som kunne skje, konkluderte jeg og tok sjansen på å kjøre til Volvo verkstedet borti gata her... Der fikser de lastebiler, trailere og busser, men jeg tok sjansen på at de sikkert ville hjelpe en prinsesse i nød. De gjorde det, i mer enn en halv time fikset de på bilen min og det kostet meg ikke en krone. HEIA VOLVO VERKSTED PÅ BERTNES, DERE ER DAGENS HELT!!! Skal huske å snakke varmt om dere hver gang jeg møter trailersjåfører, bussjåfører etc!!!

Ja, det var det jeg hadde å berette i dag... Nå skal jeg være litt flink å pugge årstall en liten time før jeg hopper til køys!

Foressten glemte jeg å si at jeg opplevde noe nesten utenomjordisk også i dag.. da jeg kom hjem etter trening og verksted, så oppdaget jeg plutselig sola over fjellkanten. Sola tittet på meg, farget meg og omgivelsene deilig orange og det var bare utrolig! Det var som om kroppen bare var i ekstase, jeg var så lykkelig, jublet og ble orntlig glad! SOLA ER TILBAKE!!!! Livet blir lysere.... yohoooo!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar