søndag 17. januar 2010

I går skrev jeg blogginnlegg, sutret riktig masse og hadde er kjiiiip dag, og akkurat da jeg skulle til å publisere, så ble hele innlegget borte! Og bra var det, for nå husker jeg ikke engang hva det var som var så galt!

I dag derimot så er dagen litt lysere, den blir faktisk lysere for hver dag! Ble vekket klokka kvart på seks av lille Sander, og himmelen var utrolig vakker... nesten en blodrød stripe i alt det mørke blå og det var ikke så verst å stå opp! Bakte brød, mitt aller første selvkomponerte helkorn/spelt/rugbrød og jeg må bare si at enten så har jeg et naturtalent, eller så hadde jeg begynnerflaks.... Godt ble det i allefall!

Nå sitter jeg og leser Mr. Gripsrud igjen, men jeg er ikke særlig fokusert... Håper at jeg kommer meg ut av dette "kosemoduset" mitt, kan jo ikke fortsette å bare gjøre ting jeg har mest lyst til hele tiden, for da går det vel galt snart... Må finne den gyldne middelvei, ville Aristoteles sagt!

Holder på å lete etter sommerjobb... fant en spennende jobb, men jeg vet ikke om jeg er tøff nok til å prøve å få den! Tenk om jeg får den, det hadde vært skummelt det! Men jeg tror at jeg er så tøff! hehe... Vi får se!

Vi hadde riktig planlagt en herlig dag på fjellet, vi skulle tyvtitte på sola, og vi skulle lage suppe på stormkjøkken, men jeg ble litt chicken og fant ut at lille ikke burde være på fjellet siden det blåste så mye, og fordi hun er så snørrete. Så ble det lekedilla i stedet... Det er så morsomt å være der! Gikk helt amokk i ballbingen, lekte bulldoser og har virkelig fått være barnslig i dag! Herlig! Stakkars kjipe foreldre som sitter der på pynt og ikke hiver seg med på moroa... sist vi var der satt en dame og fila neglene sine i sikkert to timer! Så fiiiin skal aldri jeg bli!

Caroline er virkelig fantastisk! Trenger ingen fedre når vi har hverandre! Til sommeren har vi bestemt at vi skal jobbe på skift og passe hverandres barn! Det blir så bra!

Nå har jeg skravlet i en helt time med Lonepia i Lofoten... Hun er et levende bevis på at hvis man tenker og handler positivt så blir alt sååå bra! Bare fortsett sånn, så blir det endra bedre! Mark my words! ;)

Jeg sluttet forresten å amme lillemor i går. Har pupper som Tine meierier nå, men de krymper forhåpentligvis etterhvert. Lille gråt en liten skvett i går kveld, men sovnet fort og sov hele natta!!! I kveld når hun skulle sove så løp hun rett til senga si, og det var ikke spørsmål om pupp i det hele tatt. Hun sov omtrent i det øyeblikket hodet landet på puta. Så det er vel verst for ho mor... Kjenner at jeg synes det er trist, og er en smule forurettet for at det lille ikke var mer avhengig liksom!

Lillesøster Beth hadde en teori om hvorfor jeg har vært så laidback med tanke på mannfolk de siste (nesten) to åra... hehe! Er egentlig ganske merkelig at det er mulig, og venninner av meg undres hvordan det i det hele tatt går ann.... Men det gjør det, og lille Beth sier at det har sine biologiske forklaringer: Når man ammer så produserer man hormoner som forklarer sakens tilstand, når man sluttet å amme, så produserer man andre hormoner igjen som gjør at Kristin snart, snart kommer til å sørge for litt mere action! Yohhooo! Det gleder vi oss til. Dessuten sier lille Beth at når man ammer, så får man kroppskontakt og nærhet, og også det forklarer at man ikke trenger mannfolk! Men, sånn at det er sagt: Jeg er blitt voksen, kresen og kravstor! Jeg vet hva jeg vil ha, og får jeg det ikke, så kan det være! Eller jeg vet i allefall hva jeg IKKE vil ha... en hårete, konkurs og uansvarlig ... Ok, jeg stopper der! :) Det er viktig å fokusere på det man vil ha, ikke det man ikke vil. Holdt på å glemme meg der et øyeblikk!

Nå skal jeg kose meg litt mer med Mr. Gripsrud før jeg laller meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar