lørdag 2. januar 2010

Pepperkakemonster og vampyrer!

I går tok det helt av her... vi glemte å knuse pepperkakehuset på nyttårsaften, noe som er en tradisjon. Nå er jeg ikke videre kjent for å holde på tradisjoner, men bedre sent enn aldri. Lilja var i himmelen, pepperkaker er helt konge!!!
Hun kosa seg hemningsløst i det hun gikk løs på nonstoppene... hele ongen var et digert glis!
Legg merke til det fantastiske juletreet vårt som ble svart i år.... Likevel ble det ikke så verst! Neste år går vi nok for du grønne glitrende tre, likevel. Hvis det blir noe tre da! Drømmer om sydenferie til neste jul!

Lesehesten i vårres hus... Det går på Edwart Cullen og Bella enda! Be inspired, sier Tasha!


I dyp konsentrasjon, og mens storesøster leser.... så...

...fortsetter lillepus å gå amokk på pepperkakene!



Slik så det ut under selve knusingen! En lillesøster som følger med, kanskje får hun lov til å knuse neste gang?


Nyttårsoppdatering: Nyttårsaften var vi og spiste pizza hos våre indiske venner! Nydelig og veldig koselig.... halv åtte dro vi hjem og la lillegull!

Så kom Caroline og Sander med stor sjokoladekake. Så vi kosa oss med kake, wienerbrød (fra India) og julebrus, vin og litt øl. Fikk besøk av Patrick Swayze og vi tok en aldri så liten dirty dancing på selveste nyttårsaften. Klokken 12 dro jeg lille ut av senga, ballet henne inn i en stor dyne og dro henne ut på verandaen sånn at også hun kunne få med seg rakettene. Hun så mildt sagt sjokkert ut... men hun kom over sjokket, la seg å sove igjen og sov hele natta! :)

Her er Lilja i finstasen hun fikk av bestemor i Lofoten til jul, ferdigpynta til den store nyttårsfesten!

Og her er de begge to, mine vakre oppdolla, glitrende smådamer:


I dag hadde vi besøk av Caroline og Sander igjen... spiste middag og kosa oss!

Så var det Twilight-fan nummer 1, som er inspirert av bøkene hun fordyper seg i. Her skal hun lære lille å fly!

Lillesøster!! Det er svært viktig å ha den rette looken når du flyver.... jepp! Lillesøster holdt på å le seg halvt ihjel...


Og så skulle jeg jo hatt et bilde av utrykket på lillesøster da hun ble dratt ut av senga på nyttårsaften for å se og høre rakettene..... Det får komme senere!

Det er koselig å blogge, er liksom min lille dagbok... åpen for hele verden! Jeg vet ikke, har en venninne som mener at det er rart, en smule narcissistisk kanskje... Hvorfor dette behovet for å utbrodere sitt liv for alle? Jeg vet ikke helt, men det er motiverende å skrive når en vet at noen leser det du skriver! Sånn er det bare....

Har tenkt litt på at det jeg skrev om bankkonto i går, kan misforståes. Jeg trenger ikke en rik mann, jeg vil bare vite at han har orden på økonomien, sånn at jeg slipper å forsørge han. Og når jeg skal bli rik, så er det ikke fordi matrielle goder betyr så mye.... det er bare det at jeg har så mye jeg har lyst å gjøre! Jobbe halv tid f.eks, sånn at jeg kunne få mere tid til barna mine, mere tid til å gjøre kreative ting. F.eks så drømmer jeg om å male... er sprekkfull av ideer og har så lyst til å kjøpe lerret, maling og sette igang. Men det koster både tid og penger, og det har jeg altså ikke ubegrenset av. Og så har jeg lyst til å skrive bøker, men det tar tid... og tiden bør voksne fornuftige mennesker bruke til å arbeide! Livet er ikke tilrettelagt for moro, men hadde jeg vært rik, så kunne jeg gjort alle disse tingene.... Fin bil, flott TV, ny mobil, og slott er ikke det jeg lengter etter. Sånn at ingen tror at jeg begynner å bli materialistisk på mine gamle dager!

Jeg har forresten laget profil på Finn.no, er utrolig hva man kan finne der... Godt utvalg av boliger, veggseksjoner, barnevogner og menn! Er bare å klikke, bestille og så har man tingen eller mannen i posten noen dager etterpå.... eller har jeg misforstått? I allefall har jeg funnet en sixpack fra Stavanger, veldig fin mann, men jeg forkastet han. Har også funnet en mann fra Bodø som virker som en lovende kandidat. Må fortsatt gjøre litt mer research før jeg bestiller han! (Foreløpig er det eneste som skurrer voldsomt i mine ører det faktum at han spiller i band, og ikke piano, men trommer!!!! Men han kan jo være et godt menneske fordet??? Vel, så lojal er jeg mot mine prinsipper...sukk!)

Hadde forresten en liten ekstra julekveld nede hos Beth og Gisle i kveld. Pakke fra lillesøster Linn var endelig kommet, og vi fikk fantastiske gaver! Fikk bl.a et fotoalbum med bilder fra hele oppveksten min... utrolig koselig! Og så fikk jeg en kjole som var utrolig fin, og hadde det ikke vært for at den var i extra small så skulle jeg latt meg avbilde i den, men såååå liten er jeg ikke! Får legge meg i hardtrening på Friskhuset og se om jeg kommer meg inn i den etter hvert! :) Masse fine gaver til store og små! Tusen takk Linn og familie!
Stor klem!

3 kommentarer:

  1. Finns jo gode menn i Tromsø også vettu ;)Kanskje ikke med super økonomi, men ihvertfall med stabil økonomi(stabilt dårlig kanskje, men ihvertfall stabilt :D )
    Eneste kjedelige ting er at han kommer nok ikke til å flytte fra Tromsø de første årene.. :(

    Men god er han ;)

    SvarSlett
  2. Bra at du har det bra! Fine bilder bortsett fra disse "mat-grise-bildene" som blir litt for sterke og monsteroverdrevne.

    Leste en kommentar på FB fra yngve Stahl om at du måtte passe deg for "trommiser" - du vet jo på hvilke sted - og arenaer du finner trommiser, så skygg unna hvis du ikke skal gå fra asken til ilden!

    Kos dere - klæm fra mamma.

    SvarSlett
  3. La inn kommentar på din blogg i går, men, av en eller annen grunn, ble den ikke GODKJENT!

    Man, skal visst være litt forsiktig med hva en sier? Dumt, for man stivner litt! Klem, mamma.

    SvarSlett